zaterdag 13 mei 2017

Vegan pancakes














Ik maak geregeld pannenkoekjes in de ochtend voor ontbijt en ik probeer altijd allerlei varianten, maar ik had nog nooit de vegan variant geprobeert. Aardig wat recepten voorbij zien komen. Deze vond ik het interesantst. So lets try this!

Ingrediënten:
1 1/2 cups bloem
3 1/2 theelepel bakpoeder
2 eetlepel suiker
1 theelepel zout

1 cup amandelmelk (of soy, of havermelk)
2 theelepel appelcider azijn
1 eetlepel lijnzaad (eerst het lijnzaad fijnstampen)
1/2 cup water
3 eetlepel zonnebloemolie
1/2 theelepel pure vanilla extract

Mix eerst de droge ingrediënten door elkaar: bloem, bakpoeder, suiker en zout. Zet dit aan de kant en mix de andere ingrediënten bij elkaar. Dan kunnen de droge ingrediënten erbij in. Dan is je mix klaar en kan je gaan bakken. Ik bak mn pannenkoekjes altijd in arachideolie of kokosolie, heerlijk.

Ps: Met speltstroop erg lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen