maandag 12 september 2016

Geflambeerde garnalen


Ik had gewoon lekkere trek. Stokbroodje en een kaasje stond al klaar. Er miste nog wat. Al starende naar de koelkast kwam ik er nog niet uit. Er was een bakje garnalen die echt wel op moest. Daar zal ik dan maar wat mee doen. Bijna een uur later was ik eruit:

1 bakje garnaaltjes (die je zo rauw ook zou kunnen eten)
Theelepel tijm
Theelepel chilivlokken 
Peper en zout
Eetlepel olijfolie
Eetlepel roomboter 
Scheutje sherry

Doe de roomboter en olijfolie in een warme pan. Tot de belletjes van de roomboter weg zijn dan kunnen de garnaaltjes in de pan met de tijm, chilivlokken en wat peper en zout. Als de garnalen warm worden gaan ze krullen. Op het moment dat ze gaan krullen doe je de sherry erbij. Dan hou je de pan iets wat scheeft bij het gaspitje zodat sherry flam kan vatten. Gebeurt dit, dan beweeg je de pan. Maak niet uit hoe, als het er maar niet overheen gaat. Als de alcohol verdampt is en de flam is uit dan ishet klaar! 
Ik seveerde het in een bakje met cocktailprikkers naast mijn broodje en kaasje, heerlijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen