woensdag 6 juli 2016

Wat heb ik in huis-pannenkoekjes!?!


Ogh ik houw van pannenkoekjes in de ochtend. Maar vaak wil ik ze op momenten dat ik geen ei in huis heb, of melk of soms zelf iets van bloem. Ja wat dan? Mijn creativiteit is in de laatste paar maanden wel flink verandert in dit opzicht. Zeker toen de ei-banaan pannenkoekjes populair werden. Steeds vieg ik er wat aan toe, of haal er iets vanaf. In mijn geval vaak eieren, want die heb ik niet altijd in huis. Ik doe mijn kastjes op en kijk wat ik in huis heb, en de lekkerste creaties liggen soms op mijn ontbijtbordje. 

Benodigdheden voor de boekweit bananen pannenkoekjes:
1 kop boekweitmeel
1,5 kop melk of kwark daar word de pannenkoek zacht van
Theelepel bakpoeder
Geprakte banaan
Theelepel kaneel 
Kokosolie om in te bakken

Het recept heb ik een beetje uit de losse hand gemaakt. Restje bij elkaar geraapt. De hoeveelheden kunnen daarom wat anders zijn. Het beslag moet zoals een pannenkoekenbeslag zijn. Is hij te nat dan doe je er wat meer boekweit bij en andersom wat meer melk. Gebruik je kwark dan is het sowieso al wat dikker. De rest spreekt voor zich neem ik aan. 

PS: Heel erg lekker met appelstroop erop. Ik zelf had maple syrup, stiekem is appelstroop lekkerder!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten