woensdag 16 maart 2016

Groente brie quiche


Ik zat in mijn relaxte-stoel te denken. Wat zal ik mezelf deze avond voor lekkers schenken. Ik heb nog wat groente, brie en eieren in huis. Maar als ik daarvan wat ga maken dan moet ik weg voor de buis. Het moet wel heel goed worden om mezelf te willen verplaatsen. Ik heb zo geen zin om me te haasten. What about quiche for tonight. Dat gaat lekker worden, aight!

Benodigdheden:
1 punt paprika
Halve courgette 
1 ui 
1 teen knoflook 
Halve stuk roombrie
Volle hand gerookte spekjes
Kleine of grote rode peper
4 eieren
200/220 ml melk 
2 theelepels Tijm 
Theelepel Peper 
Snufje zout
Hand vol geraspte oude kaas
5 bladen bladerdeeg 




Zoals op het plaatje te zien is heb ik gaatjes gemaakt in het bladendeeg. Zo komen er geen luchtbellen. Ik heb de bodem niet blindgebakken. Niet bij na gedacht eerlijk gezegd.. Maar als je dat wil doen kan dat voor 15 min op 200 graden. Dit kan je doen met bakbomen bovenop het bladendeeg. Je kan googlen voor meer optie! 


Bak de groeten en spekjes. Spekjes als eerst zodat het vet vrij komt waarin je kan gaan bakken. Groenten in kleine blokjes toevoegen. Eerst de ui met knoflook, daarna de paprika en cougette. Hier voeg je de tijm en peper toe. Snufje zout mag, maar hoeft niet. Het hoeft niet heelmaal gaar te worden.
De groente mag dan op het bladendeeg gelegt worden.


Over de groenten doe je het eiermengsel. Je doet de eieren, kaas en melk in een kommetje. Dit mix je en gooi je vervolgens over de groenten heen tot deze net onder staan. Dan leg je daar, zoals op de foto, de plakken brie op. Nu kan hij in de oven. 40 min op 200 graden. 

Is de quiche na de 40 min niet goudbruin en in het midden, als je erin prikt met een vork, nog te zacht. Dan mag de quiche nog even voor 5-10 min in de oven op 230 graden. 
Als hij klaar is kan je hem het besten even laten staan als je hem gaat eten. Enjoy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten