vrijdag 8 januari 2016

Burger voor je hamburger


Mijn aller liefste papa en mama kopen een keer in de zoveel tijd een koe. Een duurzame koe die goed voer en een goed leven heeft gehad. En laat het nou zo zijn dat ze een dochter hebben die wel van een goed stukje vlees houd en precies op het moment op visite is als de koe geleverd word. Zo'n schat als mijn moeder is geeft ze mij wat stukken mee. Waaronder voor vandaag het gehakt. Dat betekend; Hamburgers maken! 

Wat heb ik nog in huis voor mijn goddelijke burger?  
Nou het gehakt nu! 300 gram
Bbqsaus 2 eetlepels 
Parmezaansekaas 1 1/2 handje vol
Smokes paprika poeder theelepel
1 ei
Paneermeel 2 eetlepels
Mosterd 1 1/2 theelepel
Tabasco theelepel
Peper en zout naar smaak
Hamburger en friet:
Broodje 
Mayo 
Bbqsaus
Komkommer 
Tomaat
Eventueel sla
Frietjes, whatever you want 

Dus dit gaan we doen. Gooi alles voor de burger in een bakje en mix het! Kneed er een hamburger van en bak hem. Ik heb hem gebakken met uienring er om heen
Als de burger klaar is kan je de hamburger maken en als je frietje erbij hebt zijn die nu vast klaar met bakken of frituren. Vreten maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten