woensdag 16 december 2015

Turks-pizza-brood

Ik lig op de bank, ik ben beetje ziek, en ik heb geen ontbijt op en krijg toch wel trek. Trek in pizza! Maar ik zie het niet zitten om naar de supermarkt te moeten. Gelukkig staan er nog wat dingetjes in de koelkast en er is een stuk turks brood. Die tover ik wel om naar een pizza.



Wat had ik nog in de koelkast en verder in de keuken:
Kwart turks brood
Gezeefde tomatensaus
Geiten kaas
Blauwe kaas 
Italiaanse kruidenmix
Spekblokjes
Cherrytomaatjes

Het principe is het zelfde als een normale pizza, alleen kan deze korter de oven in. Ik zet de spekblokjes op het vuur, zo kunnen die ondertussen krokant worden. Snij het turkse brood door de helft, zodat je 2 helfden hebt. Je besmeert ze met tomatensaus en strooi er wat italiaanse kruidenmix overheen. Op de ene helft heb ik geitenkaas gedaan en op andere blauwe kaas. De cherrytomaatjes op ieder in plakjes erop en als laatst de, ondertussen geworden, krokante spekblokjes. Dit in een oven van 180/200graden tot de kaas gesmolten is en het brood iets wat krokant. Dit duurt ongeveer 5 minuten.

Ps: Wat je op het turkse brood doet kan eindeloos zijn. Wees creatief!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten